tisdag 2 november 2010

Gårdagen!

Igår blev det inte mycket vettigt gjort på dagen. Stranden var tänkt att besökas, men istället så fastnade jag vid datorn och kollade detaljer kring en resa som jag och Mehmet ska göra. Det blir Istanbul om troligen 2 veckor. Så jag satt och letade billiga flyg och lämpliga hotell och läste på lite om staden och vad man gör se och göra.

När Mehmet kom hem från jobbet så lagade han supergod mat till oss. Det blev en chilipasta-rätt och till det gjorde han som en tzatziki med gurka, isbergssallad, majs, youghurt, vatten och salt. Hur gott som helst o vi åt tills vi storknade. När han sen gick tillbaka till jobbet så kände jag att jag saknade honom så otroligt mycket. Så bara efter en timma så gjorde jag iordning mig och gick till Best och satte mig. Det var typ folktomt som vanligt, men jag tog några bilder på oss stammisar som brukar hänga där om kvällarna och dryga.

Bertil - ett unikum som är från Göteborg men numera bosatt i Alanya. Jag lovar, ni har aldrig träffat något liknande!

Muso, jobbar med Mehmet. Snäll o söt kille.

Jag o bejb!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar