söndag 7 november 2010

Nattparty/mys på stranden!

Igår gick jag o satte mig på Best på kvällen i vanlig ordning. Jag käkade där för omväxlings skull, supergod grönsaksgryta med ris. Jag tog mig också i kragen och pluggade lite... BORING!!!

Tysk-turken var där också och han var riktigt sugen på att hitta på en massa saker märkte jag. Han pressade mig som fan med att "Kan vi inte göra det här... har du inte ens en timma över... kan vi ta det ikväll... imorgon.... måndag... varför inte... det vore väll kul...." osv. Jag hävdade bestämt hela tiden att söndag då MÅSTE jag plugga HELA dagen. Men till slut så föreslog Mehmet att vi skulle gå till stranden igår natt allihopa. Det lät som en okej deal tyckte jag. Så när Mehmet slutat jobba vid 22.30 så gick vi hem och klädde på oss varmt, dvs. leggings, kjol, tjock luvtröja, en långärmat under det och ett linne under det. Vi packade med oss solrosfrön, vindruvor, en flaska Bacardi Melon, Fanta och Sprite och gick sen ut för att möta tysk-turken, som för övrigt heter Muhammed =)

Där stod vi och väääntade och väääntade. Efter typ 20min dök han upp och vi gick ner mot stranden. Vi hade bestämt oss för att gå till nr. 7. Kleopatrastranden är uppdelade i stora strandbitar, som är märkta allt från 1 ända bort till 24 eller nått. Självklart så lyckades vi pricka in just den stranden som inte längre fanns kvar. Det var bara ett stort ökenlandskap mellan 6an och 8an. Men det tyckte inte killarna gjorde något, så vi gick ner till strandkanten och bullade upp allt vi hade. Killarna fick för sig att använda fiskeutrustningen som de tagit med i smyg. Men när jag insåg att de tänkte stå vid vattnet och fiska hela kvällen så sa jag ifrån. Så de kom så snällt och satte sig med mig igen. Dom kunde väll inte på allvar tro att jag gått till stranden med en bacardiflaska för att sitta 30meter bort helt ensam utan att prata med någon och kolla när dom fiskar...(?)



Vi kolkade i alla fall upp. Redan efter 10min på stranden så var det svinkallt, men jag tänkte att en grogg kan nog värma. Efter en stund så kom även Muso och slöt upp. Vi hade en trevlig stund på stranden, men att sitta och lyssna på snack på turkiska i 2tim kan få en redigt uttråkad. Jag la mig ner kollade på stjärnorna ett tag, men efter en stund var jag så uttråkad och frusen så krävde att få gå hem. Vi var hemma strax efter 01.

Idag är man redigt snorig och förkyld, men känns som att det inte blir något långvarigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar