fredag 19 november 2010

Lättad i hjärtat och varm i kroppen x2

Jag fick lov att maila min lärare med mitt halvfärdiga resultat, men hon var väldigt förstående och lovade att hjälpa mig. Hon sa till och med att det såg bra ut. Nu har en stor sten fallit från mitt hjärta, men pga detta så har jag blivit halvsjuk. Febervarm i ansiktet, ont i kroppen och helt slut. Jag ångrar inte en sekund att jag valde att börja plugga på högskolan och göra allt detta med Alanya, men den senaste veckan har i alla fall tanken slagit mig om det verkligen är värt det...

Ja, i vilket fall. Längtar nu tills Mehmet kommer hem imorgon bitti. Han har varit borta en hel vecka då. Han får sitta 10tim på bussen från Adana där ham mellanlandat efter några timmars bussresa från Adiyaman med ytterligare ett stopp i Gaziantep. Och när han kommer hem så får han inte vila många timmar innan han måste hjälpa mig med papper för visumet samt åka med mig till polisen.

Ikväll tänker jag i alla fall duscha, fräsha upp mig och göra mig lite fin, samt baka en kladdkaka så att Mehmet blir glad när han kommer hem. Idag har vi dessutom varit förlovade i 5 månader och det blir man ju lite varm i kroppen av förståss.

Är väldigt varmt i Alanya idag.. tippar på säkert 27 grader. Undrar också vart städerskan håller hus. Har inte varit här på 6 dagar o det börjar bli rejält skitigt här. Hör henne ju i korridorerna men inte knackar hon på 504:an inte. Kunde ju vara kul om det var fint o fräsht här när min älskad man kommer hem. Inte lätt o städa själv utan städgrejer.

Nu måste jag vila hjärnan lite till. Håll ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar