tisdag 23 november 2010

Hos farbror "störd" polisen!

JA!!! Jag vill eg. inte prata om det... men jag gör det i alla fall.

Vi kliver in hos polisen. Där står det 25 personer som packade sillar, en hetta som är som kvalmiga augusti. Dom har inga nummerlappar eller stolar att sitta på, utan där får man dra in magen och ställa sig i kö i en smal liten gång som är där inne bredvid deras arbetsbänk. Innan vi kom dit var jag så jävla taggad och visste att det skulle bli krångel, så jag var på så dåligt humör att jag o Mehmet hade gjort oss halvt osams. Ca kring detta datum så var det på beordran från polisen att jag skulle komma dit för att lämna in min ansökan om UT - en sista handling för mitt Visum.

Anna var ju med mig hos polisen förra gången, och hon kan intyga att det jag blev ombedd att lämna in var följande:

* Två ifyllda blanketter med en massa uppgifter om mig och min vistelse i Turkiet.
* 4 foton
* Pass som skall tas med
* "Räkning" på 128lira 65kurus, som de skrev ut åt mig där hos polisen och som skall betalas hos dem, då inget annat framgick.

Tycker ni sen då det är konstigt att när jag kommer dit igår, alltså andra gången, det datum de bett mig att komma, och jag pratar med exakt samma polisgubbe och han ber mig istället att lämna in följande:

*Två ifyllda blanketter med en massa uppgifter om mig och min vistelse i Turkiet.
* 4 foton
* Kopior från vissa sidor i mitt pass
* Utdrag från mitt svenska bankkonto som bevisar att jag har minst 1000dollar för mitt uppehälle i landet.
* Samma räkning som jag fick förra gången, men denna gång skall jag inte betala den hos polisen utan jag skall gå till tax-office, som ligger någon helt annat stans, och betala 138lira istället... eller evntuellt att jag även skall betala 138 lira förutom de 128,65 som de bad mig att betala förra gången (man vet inte så noga för de pratar aldrig med kvinnarn i det här landet, fast det är jag som skall ha UT, utan de vänder sig per automatik till mannen). IDIOTER!!!

DOM ÄR HELT JÄVLA DUMMA I HELA JÄVLA HUVVET I DET HÄR JÄVLA LANDET!!!!!!!!!!!!!!!!!

3 kommentarer:

  1. Haha sakin ol canim.. Det är så i Turkiet, man lär sig med tiden..

    SvaraRadera
  2. Jag intygar,jag intygar....men är du förvånad??? :)

    SvaraRadera
  3. Uff, nu har jag testat 3 ggr att skicka en kommentar! I vart fall så är den sista infon korrekt! Angående pengar på ditt konto kan du bara gå in på ett växlingskontor o be dem skriva ut ett papper på att du har pengar!

    SvaraRadera