lördag 20 november 2010

Älsklingen + kladdkaka!

Mannen är nu tillbaka i mitt liv. Måtte han aldrig resa ifrån mig igen, gud så jobbigt det har varit. Hela min vardag stannade upp, jag slutade äta lagad mat, levde på mackor, ägg, kakor, coca cola och annat som man bara kunde plocka ur kylen. Det första jag o Mehmet gjorde när han kom hem.. ja förutom att kasta oss runt halsen på varandra då ;) det var att laga mat. Han gjorde en kanongod omelett till mig, med ost från Adiyaman, champinjoner och tomater. Så åt vi lite bröd och lite annat till det.

Jag har fått presenter och väntar på fler överaskningar som han tyvärr glömde hos frisören här mitt emot. Jag fick ett par blommiga shalvar =) Ni vet sånna där jättestora pösiga byxor med häng i grenen som alla turktanter har. Tyvärr var de försmå i midjan så vi ska låta sy om dem lite. Sen hade han med två mysko påsar =) En påse med torkad spenat. Den ska man tydligen lägga i blöt och sen blanda med yoghurt och vitlök, som en tzatziki och sen hade han med något som såg ut som en smulig deg men var någon slags ost, som liknade parmenzan, men ändå var krämig. Vi har inte lyckats kommunicera så mycket än att jag har lyckats förstå om den ska läggas på bröd som sen blir en slags pizza/paj, eller om det blir en kaka av det =)

Jag är i alla fall den lyckligaste människan i världen nu, de finns inte mycket som slår det glädjerus jag känner.

Nu har jag bakat en kladdkaka så att vi kan gotta oss lite sen. Hade varit gott med jordgubbar till men jag var för lat för att gå upp till bazaren. Dessutom kom Mehmet hem två timmar före att jag trodde att han skulle komma... vilket var positivt i och för sig =) Väntar nu på att han ska vakna så vi får prata om allt vi missat i varandras tillvaro.

Fly on the wings of LOVE!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar