onsdag 24 november 2010

Man måste unna o götta sig...

Nu när jag o Mehmet har kämpat så med mitt visum, fart hit o dit för att ordna papper, kvitton mm. och fått ett och annat utrett över turkiets makalöst oplanerade ofördelaktiga system, så har vi unnat oss lite smarr utmed vägen. Man måste ju ha lite roligt i livet också har jag sagt till honom.

Så efter första vändan till polisen satt vi på Lapponia Restaurang o åt. Jag tog foto på oss och på ingången till stället. Men när jag sen kom hem så såg jag att vid ingången så står det Heikin baari samt New Vikingen. Men vid den ingång där jag o Mehmet faktiskt gick in så står det Lapponia. Till saken hör att här i Alanya finns det redan restauranger som heter Vikingen samt Heikin Baari. Så är det då så smart att döpa sin restaurang till båda dessa och dessutom lägga till Lapponia. Snacka om ett splittrat budskap. Jag fattar inget. Well, här var vi i alla fall o unnade oss.



Sen efter nästa polisvända så gick vi till Oba Ekmek. Det är ett bageri/konditori som säljer allt mellan himmel och jord på det området. Vi beställde baklava, chokladtårta, färskpressad apelsin/granatäppeljuice samt kaffe och te.

1 kommentar: