onsdag 10 november 2010

Slappa idag, planera inför veckan!

Idag ska jag försöka ta det ganska så lugnt. Jag ska bara plugga, det måste jag. Jag kanske ger mig iväg och vaxar armarna sen också, då jag inte gjort det på säkert 6 veckor. Jag vill ha det gjort innan vi åker till Istanbul. Imorgon hoppas jag att vi kan komma iväg antingen på hamam eller till Dimcay på utflykt. Jag måste fota mer saker för skolarbetet.

Vi har diskuterat hur man billigast tar sig till Dimcay, om det är med en arrangerad bussutflykt, med taxi eller genom att hyra en scooter. Det blir ju jag som får köra i så fall, eftersom Mehmet inte har körkort. Jag vet inte riktigt hur bra det känns på en skala, men nån gång skall väll vara den första. Det var ju så himla länge sen jag körde MC, men det ska nog gå bra i sig. Värre är det ju med Alanya-trafiken. Vi får nog ta småvägar om det där ska sluta lyckligt.

Vi ska också ta oss till något Hamam innan redan till Istanbul bär av på måndag. Jag vill åka till Sultans Hamam i Oba, men vi har inget nummer eller någon adress dit, så vet inte riktigt hur vi ska ta oss dit. De har nog pickupp-service tror jag, så att vi kan bli hämtade gratis, men då behöver vi ju numret som sagt. Kanske går att finna på nätetet. Jag har varit på Sultans Hamam två gånger tidigare och tycker verkligen om det. De har en utomhuspool, en "isvak" och en stooor jacuzzi. Sen en vanlig bastu och en eukalyptusbastu. Där efter är det skrubbning med hamamvante som gäller, sen en oljemassage och en ansiktsmask. Hur skönt som helst och jag behöver verkligen få koppla av lite efter all skolstress som varit.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar