onsdag 10 november 2010

Sen kom måndagen...

... och då satt jag och pluggade som en tok på förmiddagen. Jag blev inte riktigt klar med min bokrecension, men jag har gjort 3/4 av den, så jag får vara nöjd med det.

Sen vid lunch så hade vi bestämt att åka till Kipa och handla. Så jag, Mehmet och Tysk-Muhammed tog bussen dit. Jag handlade ett headset som jag behöver för ett skolarbete samt mat. Kalaset gick på 500kr. Vi var på jakt efter havrgryn i säkert 15min, men det måste tydligen vara något väldigt exotiskt i det här landet för det hade dom inte. Jag hade ju tänkt göra chokladbollar, men jag fick tänka om och kommer göra kladdkaka istället.

Vi var inte där så jättelänge, men Muhammed hade nog inte räknat med att det skulle ta så lång tid med bussen och allt, så han fick lite stress eftersom det var dags för honom att flyga hem till Tyskland samma dag. Så vi kastade oss i en taxi hem direkt.

På kvällen var vi ganska så trötta, eller rejält trötta skulle jag nog vilja påstå. Jag och Mehmet gick o vilade lite på sängen vid 16-tiden. Vid 17-tiden somnade vi. Sen vet jag inte riktigt vad som hände, för jag blev så sjuk jäkla trött så det går inte att beskriva. Det slutade med att jag sov ända till kl 07 morgonen efter, med endast några få avbrott för att gå på toa och dricka vatten typ. Jag vet, det är inte normalt - 14tim sömn.

2 kommentarer:

  1. Havregryn hittar du på bl a Migros!

    SvaraRadera
  2. När jag va i Istanbul hittade jag havregryn i en kryddaffär

    SvaraRadera