söndag 14 november 2010

DimCay

Efter en liten åktur med jeepen, där min keps höll på att blåsa av så kom vi in på vägen vid DimCay. Vi passerade många ställen utmed vägen och på ett ställe så sprutade det vatten från någon slag "lustig" fontän, så vi blev blöta hela högen. Kul skämt! Det var riktigt kallt där nere i floddalen, iskallt på sina ställen. Vi körde till en av de platser som ligger närmst Alanya om man så säger och där fick vi kliva av och sträcka på benen. Här skulle vi nu käka och softa i ett par timmar. Detta var den sista anhalten.
DimCay var riktigt mysigt och dit vill jag åka fler gånger. Man sitter på kuddar på stora platåer ut mot vattnet, helskönt. Under en så forsar det kristallklara iskalla vattnet. Det märktes dock att sässongen är slut, då det var nästan folktomt, inte så väl städat i naturen och det gick inte att bada. Dessutom hade de flesta av restaurangerna där stängt.

Vi serverades förrättssallad och bröd samt dryck. Till huvudrätt kunde man välja på kyckling eller fisk. Jag fick vegetariskt såklart. Vi var så trötta när vi väl kommit hit så jag orkade inte fota så mycket så inga bilder på maten. Vi åt sloprent på tallrikarna då man var rätt så hungrig efter 4 timmars resa. Där efter tog vi in en te och satt och mös och njöt av vattenporl och stillhet.

DimCay var väldigt romantiskt och jag hade nog föredratt att jag och Mehmet satt själva vid ett bord, men översocial som han är så bjöd han in halva jeep-gänget till vårt bord.

Efter ett par timmar med avkoppling så styrde jeepen oss hem tillbaka till hotellet. Nöjda och slutkörda var vi och somnade skönt i sängen när vi kommit hem.
Kan sammanfatta det som att hela det här äventyret med råge var värt de ynka 200kr som det kostade per person (inkl. maten men exkl. drycken). Rekommenderar det verkligen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar