onsdag 10 november 2010

En häktisk dag igår... men så mysig!

Igår hade jag så jäkla fullt upp man kan ha. Då jag o Mehmet ännu inte fått ändan ur vagnen för att boka Istanbul-resan, så satte jag mig på morgonen o kollade så att hotell och flyg fortfarande fanns ledigt. Flyget var samma pris som innan, men hotellpriset hade stigit flera hundra, så jag fick lite panik och kände att jag måste hitta ett nytt hotell till rimligt pris. Så jag satt i över en timma och letade efter hotell. Jag hittade en ny hotellsida med bra priser, och det hade flera hotell med perfekt läge till priset av 800-900kr för 2pers i 3 nätter. Perfekt!

Sen var det dags att gå till tisdagsmarknaden och handla lite nödvändigheter. Jag handlade inte så mycket den här gången eftersom vi hade en del hemma och eftersom vi snart åker bort. Jag slank in på Sok på hemvägen och fyndade lite smarr =)

Sen kastad jag mig hem och lastad in allt i kylen, packade en strandväska och begav mig till Klopatrastranden nr. 1. Jag kände mig så sönderstressad efter de senaste dagarnas aktiviteter och press så jag la mig på en solstol där som en död sill. Jag pluggade också en timma, innan Mehmet dök upp. Vi hade bestämt att träffas där så fort han slutade jobbet, för att göra en utflykt till Kale (borgen). Helt sjukt, jag har varit 23 resor till Alanya, men har aldrig varit upp till Kale. Folk har tyckt att jag varit lite galen och tongångarna har gått som så att "Du MÅSTE åka upp till borgen, det är såååå vackert där, helt underbart". Så nu var det dags tyckte både jag och Mehmet, då han bott i Alanya i 3 år men heller aldrig varit där uppe. Det är ju det jag säger, vi är som gjorda för varandra.

Se storyn om Kale i nästa inlägg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar