tisdag 23 november 2010

Hinner ju inte med bloggen

Jag hinner verkligen inte med något sen Mehmet kom hem, och han har inte jobbat så vi umgås hela tiden. Jag vet inte ens vad vi gjorde i söndags. Jag tror att vi bara var hemma och mös, för att vara ärlig. Kan inte påminna om att vi gick någonstans i alla fall. Det var i alla fall väldigt skönt att vakna upp bredvid honom, efter en hel vecka med att sova själv.

Igår gjorde vi faktiskt en hel del. Vi vaknade tidigt, både han o jag är förespråkare för tidiga mornar när man är ledig. Ingen av oss gillar dock att gå upp tidigt när det är dags att gå till jobbet =) Vi gjorde en maffig frukost, med kokt ägg, frallor, kaffe, juice och annat smarr. Sen gick vi bara hemma o drällde och försökte komma på vad vi skulle göra. Jag föreslog stranden, men vi visste inte riktigt om det var det vi ville. Till sist gick Mehmet o träffade sin kusin en stund, som var i Alanya bara en dag för att ordna med lite saker. Jag gick till stranden själv och börjad läsa en ny bok i Projektledningskursen. Jag måste slutföra den innan vi åker till Istanbul på torsdag. Stranden var helt underbar, riktigt varmt var det, men jag vågade mig inte på att bada. Det var höga vågor och förmodligen inte så värst varmt. Som ni ser på videon här nedan så är det inte så värst mycket turister kvar i Alanya.

Efter stranden träffades vi hemma igen för att fylla i mina visumpapper och åka med dem till polisen. Där inne var det kaos, jag återkommer om detta i ett senare inlägg. Åååååh, jag blir sjukt irriterad bara att tänka på det. När vi sedan gick där ifrån så gick vi tills Mehmets gamla jobb, Lapponia Restaurang. Vi käkade en jättegod gryta och vi fick frukttallrik till efterrätt. Jag tog en öl för att varva ner mig från polisbesöket. Eftet ett par timmar lunkade vi sakta hemåt men hamnade till sist på Best igen. Där tog vi en öl till och satt o småpratade. Så kom Mehmets kusin dit så jag fick hälsa på honom. Med tanke på att mitt senaste möte med en av Mehmets kusiner inte gick så bra, så kände jag att jag var tvungen att lägga på stora charmen den här gången. Så jag reste mig upp från stolenl, la på mitt bredaste leende och sa "Merhaba". Jag tror jag lyckades, för han sa till Mehmet att jag verkade vara en bra tjej.

Väl hemma i lyan efter någon timma så satte vi oss frusna på balkongen och käkade kladdkaka, med jordgubbsylt o grädde. Jag var väldigt frusen så fick ta en skållhet dusch och sov sen med tjock luvtröja och mysbyxor hela natten.

1 kommentar:

  1. Det är bra gums, charma brallorna av dom (shalvarna typ) du skulle ha pussat på hand å sen i pannan oxå..pööööösssss

    SvaraRadera