torsdag 11 november 2010

Städat o fixat + ÄVENTYR!!!

Igår behövde jag bara vara hemma och ordna en massa. Det var så skitigt i lägenheten så vi mådde nästan dåligt. Städerskan hade ju inte behagats dyka upp på säkert en vecka, så vi fick köra lite egen städning. Torkade lite här och där och sopade upp det värsta från golvet. Sen var det dags för berget med disk som inte hade diskat sig självt. Sen tvätta lite för hand också. Där efter lagade vi Spagetti Bolognese, vegetarisk såklart, och vi blev runda, mätta o goa.

Mehmet gick och jobbade vid 17 och jag var inte långt efter att komma dit och sätta mig. Men vi blev inte långvariga. Redan vid 21 tiden sa Mehmets chef att han fick gå hem, dom hade inte en enda gäst. Skönt!

Under kvällen hade vi satt lite planer. Vi ville ju åka till Dimcay i bergen här någon dag. Vi ville göra det på billigaste sätt. Mehmet gick o snackade med en reseförsäljare som hade ett väldigt bra erbjudande. Så idag på morgonen ska vi iväg på Jeep-Safari i typ 6tim. Dom gör ett stopp i Dimcay på 2tim och man får nog även se lite annat skulle jag tro. Det blir perfekt med tanke på min skola där jag måste fota en massa. Vi betalade 200kr per person för kalaset och då ingår mat i Dimcay. Billigare än så kunde vi knappast komma undan. Hade vi tagit taxi hade det kostat samma, men då får vi ju inte ut så mycket upplevelse och ingen mat i det priset. Och hade vi tagit scooter så hade det i slutändan blivit samma pris, om vi ska hyra dessa och sen köpa mat. Och jag hade nog inte vågat köra i den här stan faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar