torsdag 4 november 2010

Premiärdopp i havet

Ja, jag skämms nästan för att säga det, men idag tog jag mitt premiärdopp i havet sen jag kom hit för 8 veckor sen. Det har liksom inte blivit av tidigare. Vattnet var helt underbart - helt stilla, kristallklart och härligt svalkande. Det behövdes ett nedkylande dopp idag för det var hett på stranden kan jag lova. Man har självklart fått lite välbehövlig färg =)


Strandmannen som jobbar där har varit lite otorlig för mig när han hört mig snurvla och hosta så länge, så han har rekommenderat mig att dricka grönt te. Då det inte blivit av att jag har druckit det, eftersom jag som regel avskyr te, så tyckte han att det var dags att jag tog tag i detta. Så idag kom han med en kopp grönt te till mig. Det smakade typ skitäckligt... o i hade han lagt nån grönsak eller nån kvist av något slag... en ört kanske, vad vet jag. Jag gjorde ett tappert försök att lägga i en sockerbit, men det blev ju knappast bättre. Men det var ju väldigt omtänktsamt av honom det måste jag säga.

3 kommentarer:

  1. Halloj,

    snubblade in hit på nått vänster :)

    Kul att läsa om andra "turkfruar" :)

    Var i Alanya bor ni... säg inte nån gata för dem får jag aldrig någon ordning på... utan mer om ni bor nära nått ställe som man borde känna till :)

    Vi har en lägenhet i Alanya där vi spenderar våra sommrar. Precis bredvid Blue star hotel och på Cleopatra sidan.. (om det säger dig nått..hehe...)

    Bokmärker din blogg och kommer tillbaka :)

    kram kram

    SvaraRadera
  2. Pressa citron i, då blir det nästan gott ;) Haha

    SvaraRadera
  3. Hej Jen, vad kul att du hittade fram till mig =)

    Det är alltid kul att få kontakt med turkfruar och utbyta erfarenhter.

    Vi bor på Luxor hotell som ligger i området kring Tropical, GreenStar, Glaros hotell, Santana/Phoenix, eller en sväng från Norden, Mona-Lisa och Picasso. Något av ställena borde du hört talas om. Om inte annat så har du Kleopatrastranden nr. 6 om du går rakt ner här 200meter.

    Fortsätt gärna att läsa min blogg.

    Vilka fina barn du har... söt familj.

    MVH
    Marie

    SvaraRadera