onsdag 24 november 2010

Följande har hänt...

Mehmet och jag står i köket och lagar mat. Bänkskivan är av stor, tjock marmor och nedanför skivan sitter en dekorativ marmorkant. Mehmet hoppar upp och sätter sig på bänken medans jag går fram och ska skojlyfta honom.... DÅ......"""""KRASCH!!!!""""" %&(%¤%¤#& hör jag bara och jag blev stel som en pinne. Om jag ändå bara hade stelnat till av kraschen... eh, nej, jag stelnade till av att få en 5kg tung marmorplatta rakt ner på stortån. Det var en skiva 1meter x 10cm x 3cm som föll rakt ner på tån och gick i tusen bitar. Jag o Mehmet stod i chock. Först kände jag inte hur ont det gjorde. Vi stod helt tysta en stund, ingen av oss viste vad vi skulle säga och än mindre hur vi skulle förklara detta för receptionen.

Dessa tankar övergick rätt så snart till smärtan som kom krypandes i stortån. Först befarade jag att tån var bruten i ena leden. Jag lät sen Mehmet böja lite i tån, det gjorde så ont så jag skratt-lipade, allt på en o samma gång. Nu är tån 50% större, lite lätt blå och smärtar rätt så rejält. Jag hoppas verkligen att den bara är klämskadad och att det inte är en spricka i den, för då kommer jag inte kunna gå när vi åker till Istanbul imorgon.

Önska mig lycka till!

PS. Vi har ännu inte berättat för receptionen. Det är Mehmets uppdrag imorgon innan vi drar på vår weekend. Vi har utarbetat en liten plan för vad vi ska säga... vi får se om han håller sig till den. Jag har redan klargjort att det är han som är mannen i huset, på gott OCH ont =)))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar