söndag 31 oktober 2010

"Utan el och utan vatten, försmäktar vi på detta hotell.."

Ja, har ni nån gång råkat ut för att när ni vaknar kl. 7 på morgonen också har ni, helt oförberett, varken el eller vatten..? Så såg vår morgon ut idag. Och om det bara var morgonen... När klockan var 11 o jag tappat hoppet, så var läget fortfarande det samma. Men man inser ju hur el- och vattenberoende man eg. är... både fysiskt och i sitt tankesätt. Jag satte mig bl.a på toa i totalt mörker, i brist på annan sysselsättning och insåg, efter att ha suttit där ett tag, att de fanns ju för he**ete inget vatten, så det gick ju inte att spola. "Kitsching!!!" Tack för den! Jag försökte då vara smart genom att fylla vattenreservoaren i toan med vårt dyrt inhandlade dricksvatten. Ja visst, bra ide Nylén. Jag trodde liksom det skulle räcka med en liter för att det skulle gå att spola, men insåg snart att det skulle säkert behövas 10 liter för att få till något som ens liknade en spolning, så jag gav upp. Så efter toan så tänkte jag att jag kan ju städa lite så länge när jag inget har att göra... Torka av balkongbordet och kylskåpet hade jag tänkt. Mhmmm... med vilken våt trasa då? Att internet skulle fungera kunde jag ju bara drömma om.

Jag funderade lite, om jag kunde med att visa mig på stranden med ben och bikinilinje som inte rakats på typ två veckor (som skulle ha rakats denna morgonen) och ett hår som inte tvättats på ett par tre dagar (som skulle tvättats denna morgonen)? Men tänkte som så att rakningen får väll vara som den är och tvätta håret kan jag ju göra i duschen vid stranden. Ja, det hade ju varit perfekt... om det inte hade varit så att stranden heller inte hade varken el eller vatten i sina duschar. Det var bara att gilla läget.

Men trots allt detta så kunde jag ändå inte låta bli att ha ångest för det värsta, värsta. Nämligen att om strömmen inte hade kommit tillbaka på hotellet när jag kom hem så skulle jag bli tvungen att GÅ I TRAPPOR 5 VÅNINGAR UPP!!! Latmask, tänker ni så det ekar. Ja, men gör det själva då med en veckas gammal luftrörsinfektion. Fattar inte när jag ska bli frisk och få orken tillbaka och slippa huvudvärken (?).

Efter stranden mötte jag upp Mehmet, som varit o spelat basket. Och vi hade nu ytterligare en anledning till att slippa laga mat (ingen el) så att vi med gott samvete kunde gå ut och käka på Elite restaurang igen. Denna gången blev det en Broccoligryta med champinjoner för mig och en Grilltallrik till honom.

Kvällen kommer gå i Turism-pluggets tecken. Jag tror jag kommer tvingas bli religiös för att ta mig igenom den här sjukt sega boken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar