tisdag 5 oktober 2010

Tvättservicen är lite si och så

Förra gången vi lämnade in tvätt till städerskan så betalade vi 125kr för typ 4 maskiner. Då fick vi tillbaka all tvätt blöt och jag blev skitgrinig. Jag fick ju stå och hänga upp plaggen fyra och fyra på balkongen tills allt var torrt. Men nu sa Mehmet till den här gången att vi vill inte ha tillbaka allting blött.

Så lämnade vi in ungefär samma mängd tvätt denna gången och nu fick jag just tillbaka alltihopa. Jag frågade om hon skulle ha samma betalt denna gången och hon sa ja. När jag väl skulle betala så skulle hon helt plötsligt ha 175kr istället. O vad skulle jag säga liksom. Jag har inte öppnat tvättpåsen än för att kolla läget, men är ett enda jävla plagg plött så ska dom få fan för det. Jag är redan lagom irriterad över värmen, så behöver inte en kasse våt tvätt som grädden på moset.

1 kommentar:

  1. Hur gick det med tvätten, torr och ren hoppas jag för deras skull ;) Så roligt att läsa om vad som händer för er, dock vill jag se mer bilder av typ er lägenhet och er tillsammans etc :D ha det bra!

    SvaraRadera