fredag 8 oktober 2010

Pluggandet gör mig knäpp

Jag har pluggat och läst väldigt mycket de senaste dagarna. Jag håller på att bli halvt knäpp. Man sitter i sin ensamhet försjunken i en halvtrist bok och det är bara så himla tråkigt. Stressen blir inte mindre av att man vet att hela alanyas befolkning är ute på gatorna och är sociala med varandra. Idag satt jag och läste på Best i en timma på förmiddagen. Men jag kan ju inte gå dit och sätta mig igen... det känns som att jag förföljer Mehmet ju.

Jag skulle verkligen behöva hitta på något roligt, men samtidigt känner jag att jag inte har tid. Jag ligger efter med skolan så jag bara måste läsa ikapp och få lite gjort de kommande 2-3 veckorna. Men nu kommer Anna ner en vecka och då får jag ju anledning att hitta på en massa och har då något att skylla på så jag slipper plugga.

Det är ändå rätt så glassigt att studera på distans har jag kommit fram till. Man läser när helst på dagen som det passar en, och man behöver långt ifrån lägga lika många timmar på läsandet som man gör när man jobbar. Dock så läser ju inte jag heltid, så jag behöver inte lägga mer än kanske 15-20tim i veckan på att studera.

Vad är planen för kvällen....? Ja fråga mig inte. Antagligen orkar jag inte göra mig iordning vilket innebär att jag läser nån timma till och sen går jag och lägger mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar