tisdag 26 oktober 2010

Fira och god middag!

Igår ville jag fira en sak som hänt, så jag och Mehmet gick till Elite Restaurang och åt middag. Till förrätt så var det ju så klart det obligatoriska lavash-brödet med såser. Jag beställde sen in min favoriträtt där, vegetarisk planka. Det är blomkål och broccoli med en champinjonsås över och mos spritsat runt, samt en ostgratinerad tomat. Mehmet tog en Osmanish kebab. Sen tog jag in en stor glass till efterrätt. Vi blev sjukt mätta och nöjda.

På kvällen gick jag till Best och satte mig. Det var inte en gäst där, det var bara jag och personalen. Tråkigt som sjutton. Så Mehmet slog sig ner vid mitt bord och vi tog in några drinkar. Efter ett par timmar så började det ena efter det andra bekanta ansiktet att dyka upp. Bertil kom dit i vanlig orning, sen en vän till honom som var norsk och trevlig och väääldigt pratglad. Sen kom Mehmets gamla kollega från Sayonora restaurang med sin flickvän och vi satt o pratade om lite allt möjligt. Sist kom norsk-turken som jag träffat där ett antal gånger. Så det slutade med att vi var ett litet gäng ändå. Men jag har lyckats dra på mig en förkylning och halsont (av vilken kyra då?) så vi fick hem strax efter. Jag somnade på typ 1minut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar