måndag 11 oktober 2010

En väldigt seg dag

Igår var man ju inte riktigt vid sina sinnens fulla bruk. Jag låg i sängen till 12 tiden tror jag, rejält bakis. Sen kom Mehmet hem och vi satt på balkongen och spelade kort, tills vi blev osams. Då gick vi och la oss och vilade en stund.

Sen blev kl. 17 och då gick jag och mötte Anna Larsson på GreenStar Restaurang. När vi möts där utanför så får jag se DEN.... Den bara hängde och slängde där, stor och fyllig och den liksom bara ropade och väntade på mig. Vaddå för något, undrar ni förståss...? Jo, kassen med svensk grejer som Anna köpt med till mig :D Lyckan var total redan innan jag öppnat den. Och när jag tittade i så var det som att komma hem... Quorn-produkter, pepparsås, grönsaksbuljong och en påse Gott&Blandat. Ja ingen var nog lyckligare än jag just då. Efter att ha kastat mig runt halsen på Anna så satte vi oss och käkade på GreenStar. Vi käkade varsin Vegetarisk gryta och det var supergott. En trevlig stund fick vi tillsammans, drack te och satt o tjötade. Sen gick jag hem till mig och Anna drog vidare på andra äventyr.

Jag hann inte mer än att komma hem och slänga mig på sängen en stund förrän Anna skrev ett sms. "Kom till Best Restaurang". Jag var typ helt vimmelkantig av trötthet, men kände ändå att jag ville hitta på något, så jag sminkade mig och bytte om. Ja, jag tog på mig långärmat, för ni ska veta hur kyligt det är här nere efter stormen som var. Inatt hade jag åter igen på mig mysbyxor och tröja när jag sov. I vilket fall så gick jag till Best och satt där och tjötade med alla, tog en Efes och sen gick vi hem rätt så tidigt då Mehmet fick sluta... inga gäster på restaurangen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar