lördag 16 oktober 2010

Vi hade i alla fall tur med vädret....?

Eh näääää det hade vi inte, vad är det frågan om? Vädrets makter är inte med oss här i Alanya. Vi har den senaste tiden haft regn typ var tredje dag och molnigt hela senaste veckan. Det är i runda slängar 25 grader på dagarna, men när man varit här nere i sån extrem värme, som det var från början, så känns inte moln och 25 grader som speciellt varmt. Det blir till och med långärmat vissa dagar. Jag hade ju hoppats kunna ligga på stranden under i stort sett hela oktober för att gotta mig och få färg som skulle räcka hela vintern. Jo men visst, jag är inte något brun alls och bikiniränderna försvinner mer och mer för varje dag som går :(

Nätterna är ju inte alltid så roliga heller. Det ligger mellan 14-18 grader, men vissa kvällar har det varit nere på 12 och då har jag sovit med mysbyxor och tröja. Nu har städerskan visserligen varit här med tjocka filtar till oss, så nu ska vi klara oss resten av vintern.

Imorgon och nästa dag skall det dock bli sol och chanserna till regn ser små ut, så då blir det två panikartade besök på stranden. Ska då också börja läsa boken "Ekonomiska perspektiv på projekt" - ja, jag tycker den låter precis lika spännande som ni.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar