tisdag 19 oktober 2010

Stiltje i vardagen men solen skiner

Har varit toppenväder de senaste dagarna. Så även idag, men eftersom jag trodde att det skulle bli regn så tog jag på mig långärmat när jag gick till tisdagsmarknaden idag.... SVETTIGT! Jag skulle bara handla lite eftersom jag har hela kylen full och då jag har väldigt dåligt med pengar. Fick i alla fall med mig grönsaker, potatis, chilinötter, frukt och en kam till Mehmet, eftersom hanns gick av. På hemvägen stannade jag till vid Sok och handlade lite drickbart och hittade också en underbar hasselnötskräm, likt nutella, som jag nu sitter och äter med sked... smarr!!!

Jag har blivit riktigt huslig sen jag kom hit till Alanya och har kommit in i vardagen. Igår till middag gjorde jag en jättegod pastagratäng och en sallad med äpple och sen på kvällen gjorde jag en äppelsmulpaj med glass. Mehmet var nöjd o glad med detta, tror inte han ätit äppelpaj förut. Jag råkade möjligen få i lite väl mycket socker och kanel, men hällre det än för lite.

Eg. skulle man passa på och gå till stranden idag, då detta verkar vara en av de sista fina soldagarna som blir detta år, med tanke på hur vädret har sett ut den sista tiden. Men jag har så mycket annat att ordna med så vet inte riktigt. Nu börjar många restauranger glasa in sina uteserveringar. Det känns väldigt tidigt tycker jag. När jag var här i november för två år sen så var det i stort sett ingen restaurang som hade börjat med det då.

Idag blir det råplugg, då jag halkat lite efter den senaste veckan. Kommer att sitta och plugga på Best ikväll, då jag också har ett uppdrag att genomföra. Det är en person som hänger där som eg. inte borde sätta sin fot närmare än 1km från det stället. Förstår inte vad denna person har för problem. Ska jag behöva bli riktigt jävla förbannad ikväll (???)

1 kommentar:

  1. Personen ifråga kanske har läst på sin facebook och känt sej välkommen...

    SvaraRadera