onsdag 20 oktober 2010

Jag ser ut som ett MONGO!!!

Kände att jag var ytterst lätt irriterad i ögonen igår, men trodde att jag kanske bara var trött så tänkte inte mer på det. Går o lägger mig med linserna som jag gjort de senaste 15 åren, och vaknar i morses och då är HELA ena ögat helt igensvullet och ögonen är röda. Jag såg ut som ett MONGO, en freekshow. Jag hade kunnat starta cirkusutställning som turistverksamhet. Väcker Mehmet med total panik. Hade det varit hemma i sverige så hade det ju bara varit att gå till vårdcentralen, men här i Turkiet... Vart tar jag vägen, vad gör jag, hur gör jag...?

Som tur var så kom jag på att det finns en Läkarstation bara 50meter bort här. Mehmet var snäll och gick dit och kollade om de hade öppat, som tur var hade de det. Så jag gick dit och pratade med tjejen i receptionen. Men läkaren ville ha 600kr för att komma dit och kolla på mina ögon, så jag kalkylerade jäääävligt snabbt och insåg att det var på tok för dyrt. Dessutom hade mitt öga hunnit bli lite bättre på bara 1timma. Jag gick till apoteket bredvid iställt och pratade med mannen som jobbar där och som hjälpt mig vi ett par tillfällen förut vid akuta problem. Han gav mig antibakteriella ögondroppar att ta två gånger om dagen och sa att mina ögon skulle bli bra mycket bättre på ett par tre dagar. Jag hoppas vid gudarna att det stämmer.

Nu ska det ju ändå regna ett par dagar, så jag kan lika gärna sitta här inne o ruttna med skolböckerna. Jag lär inte visa mig ute sån här. Tur att jag har glasögonen med mig för linserna lär inte vara aktuella på en vecka eller två.

Whish me good luck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar