fredag 8 oktober 2010

Storm i Alanya!!!

Igår kom Mehmet hem vid 23 tiden då var det lugna puckar ute. Men alla hade förutspått regn hela dagen. Och regn varde, mina vänner! Jag tror det var vid 12 tiden inatt som det satte igång, stormovädret. Och det går ju så fort här nere. Vi hörde hur det började smattra ute på balkongen, så vi plockade in handdukar, badkläder, kortlekar och annat som vi inte ville skulle försvinna/förstöras. Bara på några minuter så hade det blåst upp till värsta stormen.

Alla klädförsäljare fick kasta in sina saker i shopperna, restaurangernas inredning flög åt alla håll, plåtskyltar välte, glas flög ner och krossades, regnet piskade på bra, badbollar kom flygande, träd välte. Blixt och dunder med andra ord. Alla i Alanya med någon typ av verksamhet och butik hade typ panik. Mehmet han var skitglad, han var som ett barn på julafton och mer där till. Han dansade turkisk Halay på balkongen i bara boxerkalsongerna och hoppade upp på rygen på mig och tyckte det har hur skönt och roligt som helst med spektaklet som pågick utanför. Att han själv skulle öppna Best restaurang denna morgon och att det var han som fick städa upp bråten, det bekymrade han sig inte över.

Jag hänvisar till Marres blogg (en annan svensk tjej som bor och jobbar här i Alanya). Där kan ni se mer bilder och videos på vad som försegick inatt:
http://maaarre.blogg.se/

Det värsta var dock inte ovädret i sin helhet, utan det som hände imorses nån gång. Jag vaknade av VÄRLDENS JÄVLA SMÄLL!!! Hjärtat slog i 200km/h tror jag. Jag visste inte om jag drömt eller vad det var frågan om. Men nu har jag fått det bekräftat, det var ett blixnedslag här utanför någonstans och min älskade Anna befann sig bara några meter från där det slog ner. Det var det västa hon varit med om säger hon, och jag förstår det. För den smällen som blev av nedslaget var som en hiroshimabomb som ekade mellan husen här.

Idag är det något svalare i luften här, inte så konstigt kanske. Men solen pressar på bra för att höra sig hörd och sedd och snart har det mesta torkat upp. Vi får se hur vädret blir inatt, kanske samma igen..?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar