lördag 16 oktober 2010

Utflykt till Kipa

I torsdags frågade jag Anna om hon ville åka md mig till Kipa. Kipa är ett stort varuhus som har allt, ungefär som Coop Forum eller ICA Maxi. Jag har inte varit där förut, så jag tänkte att hon skulle få visa vägen. Sen ville både Mehmet och en annan kompis följa med dit så vi åkte alla fyra. Vi tog bussen en bit härifrån... Vet inte om jag ska beskriva bussresan som spännande eller halvt livsfarlig. Sista biten var upp på ett litet berg och när vi skulle ner igen så störtade busschaffisen fullständigt fram. När vi sen skulle hoppa av så var det liksom mitt på en jättestor motorväg. Den var ju typ livsfarlig att korsa. Jag hade nog stått där och väntat än idag om inte Mehmet hade varit med och tagit mig i handen för att springa över vid ett "lämpligt" tillfälle.

Inne på Kipa fanns det det mesta, elektronik, mat, kläder, smycken, köksprylar, skor osv.... Jag passade på att handla lite matvaror som jag tycker saknas här inne i Alanya och som var billigare där än här. Sen fick jag också med mig lite köksutrustning. Det bästa fyndet var ett stort uppläggningsfat i glas och en träslev. Sen köpte vi en sån svart plastslev som man kan ha när man lagar mat.... som gick av med en snärt när jag lagade köttfärssås, så att jag fick krossade tomater över hela mig. Sen köpte vi en förlängningssladd med dubbla uttag så att vi skulle kunna koppla in ugnen och spisen samtidigt. Mmmm... jäääättebra förlängningssladd hörrni, den gjorde ju allt lätt strömförande. LIVSFARLIG!

På hemvägen så var det samma skräckfärd tillbaka, tyckte det tog hundra år att komma hem. Vi var alla jättehungriga också, så när vi väl var framme så gick vi och käkade på MarcoPoolo. Vi hade också kvällen innan planerat att gå ut och festa torsdag kväll så vi planerade lite kring det och gick sen hem för att vila en stund. Jag förstod att vi hade en helgalen kväll att vänta :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar