tisdag 26 oktober 2010

Tisdagstraditionen och tenta-vänta

Kom för ett par timmar sen hem från tisdagsmarknaden. Jag och Mehmet gick dit tillsammans för första gången och det gick riktigt smidigt. Det var jäkla tur det för jag är så himla sjuk så jag varken hörde eller såg och svetten den bara dröp på hela kroppen trots att det är molnigt och inte speciellt varmt idag, typ normalt bara. Vi avklarade inhandligen av grönsaker, frukter, nötter, frön och oliver på en dryg halvtimma.

Mer än så lär inte hända idag. Jag kommer sova en bra stund sen, för jag är så himla sjuk, Jag ska plugga som en gud sen också, jag måste det. Sen sitter jag och vakar som en hök över att lärarna ska lägga ut omdömen och betyg på vår inlämningsuppgift. Hur länge ska jag behöva vänta. Först skulle vi vänta två veckor och resultatet skulle komma igår. Så satt jag hela dagen igår och täntade och till slut fick vi besked om att resultatet skulle komma idag. Så satt jag som en hök imorses kl. 8 när jag trodde läraren skulle vara på plats. Men då kom jag på att hon är ju bara 7 i sverige då, så jag väntade en timma till. Men inte förrän vid 9 fick vi besked om att resultatet skulle komma runt lunch... HA, vilket skämt, nu är klockan typ 15 och jag har fortfarande inte sett till något betyg. Den här universitetsvärlden gör mig vansinnig. Den är ju lika "exakt" som turkarnas tideräkning *ironi*.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar