tisdag 26 oktober 2010

Min lärare kan inte mena allvar?

Igår försökte jag ta igen lite skolarbete. Så på morgonen så satt jag och skrev klart en del av en inlämningsuppgift i Projektledningskursen. Sen satt jag hela resten av förmiddagen och försökte ta reda på vad nästa prov/inlämningsuppgift i Turismkursen är. Programmet krånglade till tusen och höll på att driva mig till vansinne, så först sent på eftermiddagen så lyckades jag komma åt den lilla filmen som skulle presentera uppgifter. Jag höll på att RAMLA BAKLÄNGES. Läraren kan inte mena allvar tänkte jag.

Vi ska alltså göra som en film på 5minuter via powerpoint. Det skall vara bilder, text och ljud som vi själva pratar in. Den skall handla om en valfri internationell destination (svårt att gissa vilken jag kommer att välja =). Vi skall presentera destinationen ur ett säljande prspektiv och framhålla dess unika egenskaper i turist termer. Vi skall också jämföra destinationen med en annan närliggande destination och visa på vår destinations styrkor. Där efter skall man skapa två resepaket riktade till två olika målgrupper, inkluderat transport, hotell och aktiviteter och prissätta dessa, samt presentra dem i filmen.

Ja, som om inte detta vore nog så skall man också göra en återrapportering på sin film. Man kommer då delas in i "grupper" om 10 personer. Man ska titta på varandras filmer och granska dessa och där efter granska sin egen film o se om man kan förbättra något. Där efter skall man lämna in en återrapport på sin film.

Ja, detta låter för mig helt övermäktigt. Det låter ju lite småkul och kreativt och inte så stelbent som ett skriftligt prov, men jag vet inte ens vart jag ska börja. Hjälp mig!

Men till er läsares stora glädje så innebär ju detta att jag måste införskaffa både ett headset och en kabel till mobilen så att jag kan föra över bilder till datorn =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar