måndag 11 oktober 2010

HEJDÅ ;(

Nu har Anna åkt härifrån med bussen. Jag saknar henne redan jättemycket. Jag har andra Anna kvar här en vecka, men sen när hon också åker hem så blir det så jäkla tomt =( Jag hoppas Anna kommer trivas bra over there och att jag får chans att träffa henne snart. Jag och Mehmet åker ju kanske och hälsar på hanns familj senare i år och då går bussen till Gaziantep där Anna befinner sig. Mellan den staden och Iznik där Mehmet bor är det bara en dryg timmes bilfärd, vad jag har förstått det som. Så vi hinner kanske ses då. Jag hoppas det.

Jag var i alla fall över till Anna för att hämta mina saker. Hon skickade med mig en stor kasse med massa matvaror som de inte använt. Olika sorters ris och bulgur, oljor, kryddor, lök och vitlök, dippsåser, pasta... Ja det var en hel del grejer och jag och Mehmet är jättetacksamma =)

Well, har just spelat kort med Mehmet igen. Och redan i andra omgången av "Fisken i sjön" så tappade han humöret för att det gick bättre för mig än för honom. När vi kommer in på tredje omgången blev han så förbannad så vi blev osams. Det är så jäääävla sjukt vilket temperament turkarna har, helt orealistiskt. Jag tror att han hällre skulle hoppa från borgen här i Alanya än att säga förlåt.

Det enda positiva idag var några timmar på stranden med Anna och vi fick oss några goa skratt. Det fläktade väldigt mycket, så man blev inte för varm. Om jag har fått färg, det tror jag inte, jag är mycket tveksam. Nu orkar jag inte med den här dagen något mer.... för mycket som får mig nedstämd, så jag går och lägger mig.

Gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar