fredag 1 oktober 2010

Partaj och middag på Elite

I förrgår så hakade Anna på på lite partaj. Vi satt här och förfestade, spelade NarTube musik då varken YouTube eller Spotify funkar här i Turkiet nu. Vi drack väll en hel del, men till en början så kände jag inget. Sen kom jag på den briljanta iden att vi skulle gå till Best och be om varsin shot "on the house". Sagt o gjort...

Anna fick en shot med vin och jag fick något som såg ut som T-röd men som smakade desto värre. Jag menar liksom, när blev rysk vodka och en droppe röd karamellfärg en typ av shot. Där efter drog vi även var sin SanFransisco, innan det var dags att styra stegen mot ett nytt ställe som Anna upptäckt. Det hade någon kväll tidigare varit riktigt ös på detta hotell och drinkarna var jättebilliga. När vi kom dit var det helt folktomt, och med tanke på hur fulla vi var så blev det nästan lite pinsamt. Vi drack upp jävligt fort, innan jag var nära på att glida av barstolen och sen gick vi hemåt igen. Anna ville absolut ha lite käk på Tropical, men köket hade stängt så både hon o jag gick hem. På Tropical mötte jag på min man, som var måttligt road med tanke på hur full jag var.

Men kul som fan hade vi, one more time :D

Igår var Mehmet ledig på eftermiddagen och kvällen då han var lite hängig. Jag ville göra han lite glad, så jag bjöd honom på plankstek på Elite restaurang. Där efter gick vi och tog en öl på Zorro. När vi kom hem vid 1 tiden så satt vi och knaprade frön. Ja, sånt där som äkta turkar gör. Det var pistage nötter och solrosfrön som innehåller luft och salt. Har nån någon gång mätt hur många solrosfrön en riktigt erfaren turk gör per minut? Jag tror Mehmet hann med dubbelt så många som jag. De var ju tur att man hade grundat ordentligt med en glass och frukt skål innan, för även om jag åt 1000 solrosfrön så kan jag ju inte säga att jag ens kunde förnimma någon typ av mättnadskänsla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar