onsdag 29 september 2010

Livet rullar på

Heyyy, det var synd att ni inte satte emot angående vilken tid Mehmet skulle komma hem igår. Han kom nämligen hem 1minut före utsatt tid... HELT OTROLIGT! Att den där "any day"-dagen skulle komma, hade jag inte vågat drömma om.

Idag har jag hängt vid poolen och skrivit vidare på min inlämningsuppgift i Turismkursen. Slutet börjar faktiskt närma sig. Men bara efter ett par timmar så fick jag näst intill solsting och gick upp i lägenheten igen. Mehmet var ju redan hemma då och han var hungrig, så jag lovade att jag skulle laga en grym måltid under tiden som han sov en sväng.

Jag måste säga att jag lyckades jäkligt bra att få till turksnitsen på hela anrättningen. Jag gjorde en tomatgryta som man kunde doppa bröd i. Till det kokade jag lite spagetti, om man nu ville äta det på det sättet i stället, jag ställde fram en skål med turkisk yoghurt för att svalka av den heta tomatgrytan och så gjorde jag en klassist turkisk tomatsallad med gurka, tomater och lök, olja och kryddor. Som sagt, vi borde ätit detta på en sofra på golvet, för det var nog det mest turkiska jag någonsin lagat och jag kände mig väldigt stolt. Mehmet tyckte det var jättegott också, men han sa inte så mycket. Jag skyller det på att han var jäkligt trött och väldigt hungrig.

Nu ska jag plugga vidare om en stund. Vet inte vad som händer ikväll, om Anna är inställd på fest ikväll eller om vi "roar" oss på varsitt håll som vi gör för det mesta - dvs. hänger hemma, skypar, läser bloggar, sover, ser på TV4Play, läser böcker och tidningar och äter lite smarr i vår ensamhet :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar