måndag 20 september 2010

Partaj så det hette duga

I lördags kväll kom Anna hit. Vi förfestade lite och hade tänkt att gå till Sailor för att hälsa på Mehmet. Vi satt här och skvallrade, drack diverse, spelade gamla godingar på Spotify. Klockan blev väll runt 22 och rätt som det är, när vi står ute på balkongen så dyker Mehmet upp, bara sådär. Han höll på att skrämma skiten ur oss :)

Mehmet hade fått sluta tidigt då det inte var så mycket att göra. Anna tog tillfälle i akt att hälla upp en stadig stänkare åt honom. Efter den första, så blev det en till... och en till. När vi var bra runda om tassarna alla tre så föreslog Anna partaj på Queens Garden. Vi alla hakade på på iden och tog en taxi rätt så snart. På QG var det fullt med folk, men vi fick platser i raka baren. Vi drack och twistade. Vi hade jättekul där, tills Mehmet blev rejält jäkla överförfriskad och fick rusa till toaletten. Sen kom han typ inte därifrån, han blev skitdålig helt enkelt. Vi lyckades i alla fall ta oss till en taxi nån gång efter 01 på natten för att åka hem.

Dagen efter var jag och Mehmet lagom pigga, så vi sov rätt så länge. Mehmet var inte ens i skick att gå till jobbet, så han sjukskrev sig. Sen tog vi oss ner till poolen för ett svalt och skönt dopp så vi kunde piggna till. På eftermiddagen somnade vi så himla skönt, ja vi sov nog en 3tim säkert. När vi vaknade så var vi båda rejält hungriga. Vi bestämde oss för att gå ut och käka, då ingen av oss varken orkade diska eller laga mat. Först tänkte vi ta buffé på Kandelor hotell, men det var så jäkla mycket folk där så Mehmet föreslog Best Restaurang istället. Vi åt så himla gott. Först fick vi det där goda lavash brödet med såser, sen tog han en pizza och jag en vegetarisk gryta som var helt toppen. Efter det blev det frukttallrik, äppelte/kaffe samt att huset bjöd på varsin coctail. Tyvärr så blev jag dålig i magen efter att vi ätit det. Synd, med tanke på hur gott det var och hur nöjda vi varit med kvällen. Så vi fick gå hem rätt så tidigt och jag somnade som en stock.

Idag har magbesvären fortsatt, så jag sov ända tills Mehmet kom hem vid 11 tiden från jobbet. Sen har vi bara slöhängt här hemma. Jag har grejat med tvätt som vi fick tillbaka från städerskan... BLÖT! Eller i alla fall halvfuktig, så jag vet inte riktigt vad det var jag betalade 125kr för...(?) Jag fick ju hänga ut allt själv på balkongen i omgångar och vika allt sen. Jag höll på att få ett vansinnesutbrott. Skulle hon satt på sina egna barn blöta kläder när de gick till skolan... svar NEJ!

Jag har just lagat den godaste bulguren ever, jag är grym. Skulle vilja äta upp allt, men då skulle jag nog rulla fram sen. Tänkte besöka Sailor restaurang idag istället, eftersom det inte blev något av i förrgår.

Det var allt för nu, see you suckers!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar