onsdag 8 september 2010

Jag pluggar och Mehmet jobbar

Idag börjar ordningen bli återställd igen. Jag höll på att bli tokig av att gå här hemma och slöa och inte planera något och bara ta dagen som den kom. Jag kände mig jättestressad över att inte ha börjat med studierna ännu (när jag borde börjat för 10 dagar sen) och stressad över att Mehmet inte ordnat med något jobb till sig själv än. Så idag så gick jag upp tidigt och satte mig och läste på om kursuppläggen igen. Sen när Mehmet vaknade så fick jag lov att köra ut honom ett par timmar på förmiddagen så jag skulle få något gjort.

Så idag har jag läst på om kurserna och börjat läsa studieliteraturen och detta i flera timmar. Äntligen har jag fått ett grepp över vad det är jag ska åstakomma och prestera så nu känner jag mig inte stressad och stirrig på det sättet. Däremot så känner man ju sig såklart fortfarande panikslagen över de 1930 sidor information som skall pluggas in, men jag kan inte göra mer än att börja idag och sen fortsätta i samma sakt som idag. Har mailat lite med mina lärare som förtydligat lite kring examinationerna, som jag inte förstod så mycket av. De här kurserna kräver maximal koncentration, disciplin och behärskning, jag skojar inte mina vänner!

När Mehmet kom hem efter sin vända på förmiddagen så hade han blivit erbjuden jobb på jättemånga olika ställen. Men han hade bestämt sig för en restaurang (namn på denna är fortfarande okänt för mig och även för honom tills han gick hemifrån förut=) där en av hans vänner jobbar. Så idag så skulle han infinna sig kl. 16 för att prata med bossen om lön, arbetstider, arbetssysslor osv. Jag hoppas de kan komma överens om allt och att det blir bra betalt och bra arbetstider. Han är inte så kräsen när det gäller själva arbetssysslorna, men han vill gärna få chansen att köra sina fireshows som han älskar, samt dansa (som har gör riktigt bra). Jag hoppas han är nöjd och glad när han kommer hem. Jag sa att eftersom det här är hans första dag så kommer jag inte dit o sitter ikväll men att jag kunde komma imorgon om han ville det.

Sen Mehmet gick så känns det verkligen tomt här, men jag har försökt att fortsätta plugga så gott jag kunnat. Det går inte fort, jag plöjde bara igenom 20 sidor i en bok, då det var riktigt mastigt att banka in. Hoppas det går lättare imorgon, då jag tänkte lägga mig vid poolen och läsa vidare i samma bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar