lördag 18 september 2010

Ändring av vardagen, igen...

Idag har varit en annorlunda dag, med annorlunda tider, och framför allt annorlunda på så sätt att jag har pluggat lite mer än vanligt. Den har också varit annorlunda då den inneburit städning av lägenheten, som vi inte är så bortskämda med som vi trodde att vi skulle vara. De städar nämligen bara 1 dag i veckan för oss långsemestrare. Jag och Mehmet har också hängt vid poolen och roat oss med kickboxning i vattnet. Vi hade väldig roligt faktiskt :)... så även de som kollade på :D

Har också lämnat in smutstvätten till städerskan som ville ha 125kr för typ 4 fulla maskiner. Det får det väll vara värt, men är inget som vi kan göra varje vecka då det skulle bli alldeles för dyrt. Var tredje vecka kan vi nog unna oss att lämna in 4 maskiner tvätt. Vi får helt enkelt prioritera vilka färger vi vill ha tvättat och vilket det är mest av, och de udda plaggen får vi tvätta för hand.

Efter poolhänget så lagade Mehmet mat åt oss. Han är grym, jag säger bara det. En jättegod pasta med hetta och en svalkande tzaziki till, var hur gott som helst. Det föll på min lott att diska, men jag har inte tagit tag i det än. Jag ska... sen!

Kvällen igår blev det inte mycket med. Först sov Mehmet ett par timmar och jag satt o väntade på att han skulle vakna. Sen när han väl piggnade till så satt vi och skypade lite med hans kompis i Gaziantep. Men jag tröttnade ganska så snabbt och gick själv och la mig "en stund" på sägen. Vaknade med kläderna på kl 2 på natten. Det var den myskvällen det.

Ikväll så kanske några kompisar kommer hit på lite fest, men inget spikat ännu. Jag lovade för att stå för fiolerna här hemma. Sen har jag lovat Mehmet att komma och hälsa på på hans (åter igen) nya jobb - Sailor Restaurant. Det ska tydligen ligga bara några meter fråns hans gamla place. Jag hoppas i så fall att tjejerna vill hänga med dit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar