söndag 12 september 2010

Piiinsamt, vart ska jag nu handla?

Igår gjorde jag mig lite snygger, och styrde stegen mot Happy Viking för att göra Mehmet lite glad. De hade inga gäster alls, så efter bara en timme, när klockan var 22, så fick han sluta för kvällen. När vi satt där på restaurangen så råkade jag väll nämna att det är en karl här nere i supermarketen, som hör till hotellet, som tittar på mig, ja sådär slibbigt och klär liksom av en med blicken. Det skulle jag ju inte ha talat om... (first time Alanya varning). Mehmet blev fly förbannad och sa att han skulle ta 5 killar o gå dit och göra slut på det. Sure, tänkte jag, han skulle aldrig våga göra något.

På vägen hem sen i alla fall så var han fortfarande skitarg och jag sa till honom att gör ingen stor grej av detta nu och att vi måste tänka på att vi faktiskt bor på detta hotell och måste passera där varje dag, men han vägrade att säga att han lovade att inte göra något. Så kom vi hem och gick upp i lägenheten. Vi bestämde oss för att gå ut en sväng efter att han bytt om, vi kommer ner utanför hotellet o dåååå....

Mehmet styr stegen raka vägen in i Marketen, går fram till ägaren och ställer sig med armarna i kors och frågar rakt ut "Vem är det som håller på och tittar på min tjej...", typ så (turktemperament i ett nötskal). Jag blev skitförbannad och sa bara "Du är ju fan inte klok, jag går nu". Jag höll ju på att skämmas ögonen ur mig. Jag vet inte hur länge han stannade där och pratade, men det var säkert i 10 min. I vilket fall som helst så uppstod det ingen mer dramatik än så och det var inga hyllor som flög, både cornflakesen och baklavan fick stå kvar på hyllorna. Men ni förstår ju själva, jag kan ju aldrig mer gå och handla där nu.

Dagens ord: PINSAMT!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar