måndag 27 september 2010

Shopping och lugn kväll

I lördags kväll kände jag att jag bara var tvungen att ge mig ut och hitta på något. Så jag svidade på mig lite snygga kläder, fixade håret och gick ut på en liten shoppingrunda vid 21 på kvällen. Stan som aldrig sover typ! Jag hittade två jättefina t-shirts till Mehmet som jag tyckte att han skulle ha. Jag lirade till mig dem för 75kr styck. Sen gick jag till Best och överraksade Mehmet. Så klart så var båda tröjorna för stora. Det bästa med turkiet är att det inte behövs några kvitton och plomberingar och grejer när man önskar byta. Man bara stövlar in i butiken, lämnar över kassen och ser ut något annat. Förhoppningsvis så är man så bra polare med försäljaren att man får de nya varorna för samma pris som de första. Så jag bytte till två nästan lika fast i rätt storlek. Sen gick jag och gav dem till Mehmet. Hängde en stund på Best, tog en öl och gick sen hem i lagom tid.

Igår så kom jag ner till poolen i tid för en gångs skull. Satte mig och filade på en skoluppgift som skall lämnas in om någon vecka. Sen när Mehmet kom hem så satt vi bara och småpratade lite och när han gått så lagade jag mat. Jag är helt slut varenda dag av värmen, så igår bestämde jag mig för att ha en hemma-mys-kväll bara för mig själv.

Till min egen stora glädje så har jag ju upptäckt TV4Play. Så igår körde jag Paradise Hotell maraton. Jag såg på 11 avsnitt på raken. Att avsnitten var från i våras, det gjorde väll inget. Jag menar, vad kollar man hälst på, gammal svensk dokusåpa eller oförstålig turkisk tv med brus och ibland inget ljud...

Jag försökte hålla mig vaken så länge jag kunde och tänkte när klockan blev 1 att nu kommer nog bejben hem snart. Yes, sure!! Klockan 04.30 bankade det på dörren. Jag var skitgrinig att ännu en kväll tillsammans hade gått förlorad. Så imorses så tog jag ett snack med honom och sa att du måste prata med din chef om arbetstiderna. Du måste förklara för honom att du är förlovad och har sambo (som om dom inte visste det redan, med tanke på att jag hänger där varje kväll). Han lovade att ta ett snack med chefen och förklara att det inte är hållbart att han jobbar typ 16tim om dagen... när ska han sova.. när ska han ha tid för mig... när ska han ha någon som helst fritid...???

Jag säger som underbara Anna - Any day now, any day!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar