tisdag 14 september 2010

Äntligen en dag med händelser!

Idag har jag äntligen fått något gjort. Kanske inte exakt det jag eg. borde ha gjort (dvs. plugga, även fast jag hunnit med en del av det också) men jag har gjort annat nyttigt. Varit på Migros och inhandlat nödvändig köksutrustning, det blev ett rivjärn, 6st småskålar för diverse bruk, 6st drickesglas, toablock och en skärbräda. Haha... ni skulle ha sett den skärbräda som vi fick från hotellstäderskan, när vi sa att vi inte hade någon. Det var helt ärligt det ÄCKLIGASTE jag någonsin har sett. Det var en sån vit i plast, men den var så mögglig och ingrodd att den nästan kröp ut härifrån själv. Mehmet han trodde jag skämtade när jag visade den.

Efter detta så gick jag ock vaxade armarna, och det var nästan ännu "skönare" än vanligt, med tanke på hur längesen det var jag vaxade sist. Men släta och fina blev dom. 50kr, så jäkla billigt. Medans jag satt där och väntade på tjejen som skulle hjälpa mig så kom det fram en kvinna som just börjat på salongen. Hon var hudterapeut och bad mig hoppa upp på en säng så att hon skulle göra en hudanalys på mig. När hon var klar så konstaterade hon att jag behövde det mesta av hennes behandlingar, allt från portömning till laser och botox. Ja, de flesta av er som läser detta känner ju mig och vet att jag har en riktig babyhy i ansiktet, i förhållande till mina 30 år fyllda. Så vart hon ville lägga botoxen är för mig fortfarande ett mysterium.

Väl hemma så var jag helt genomsvettig efter promenaden i stan och de tunga kassarna med allt jag handlat. När Mehmet kom hem från jobbet så blev han helt överlycklig av alla sakerna. Allra gladast var han nog över att han fick lägga upp sina antep fistik i en av skålarna, haha :D

Kvällen för övrigt har ingenting att erbjuda. Kanske att Anna kommer hit en sväng sen om hon orkar med tankte på att hon var väldigt förkyld, men vi får se. Vi skulle ha pluggat, men min hjärna brukar somna runt 8-9 snåret på kvällen, så vi får se hur det blir med den saken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar