fredag 24 september 2010

Senaste nytt på Mehmet-jobb-fronten!

Ja, min lilla älskling byter jobb oftare än han byter fillingar. I onsdags så hade jag ju en hel del att fixa med... och hur långt tror ni jag kom på min lista. Jag kom inte längre än till att umgså med min man, för när han kom hem så hade han - hör o häpna - sagt upp sig på Sayanora och bestämt sig för att börja på Best restaurang istället. Så i onsdags kväll var han ledig, men vi kände inte för att göra något annat än att vara hemma, så det var vi. La oss och sov tidigt, skönt.

Så igår så skulle Mehmet börja på Best och jag var riktigt laddad för en ensamdag med en massa plugg. Han gick till Best vid 12 som avtalat, men så blev det inte så att han skulle jobba igår i alla fall, så han kom hem efter bara ett par timmar. Och inte hade jag kommit långt i pluggandet då. Vi hängde lite vid poolen på dagen, jag gjorde chokladpudding, grädde och jordgubbar och överaskade Mehmet med vid poolen. Sen gick vi upp i lägenheten och lagada mat. Det blev pasta med en ostpastasås a la Marie, och han gillade det skarpt. Efter detta fick jag magproblem igen och fick gå och lägga mig. Mehmet gick istället till Best för att kolla om det var dags att börja jobba, men chefen sa att han kunde komma tillbaka idag och jobba istället. Jag gick i alla fall till Best i tron om att Mehmet börjat jobba, men det visade ju sig att han var ledig, så vi satte oss där och tog ett par öl.

Efter någon timma så bestämde vi oss för att ta en promenad. Vi hamnade faktiskt på Kleopatrastranden på exakt samma ställe där vi hade vår första dejt ;) Vi satt där i säkert en timma och skojade, skrattade, pratade, skvallrade och retades, såg på stjärnorma, den upplysta borgen och bara hade det mysigt. På vägen hem så gick vi förbi ett ställe som spelade styrdansmusik, så vi tog oss några tappra steg utanför restaurangen, hihi.....! När vi kom hem så hade jag ett hg sand i varje sko. Mehmet var lite dragen efter ölen vi druckit. Vi somnade skönt sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar