tisdag 21 september 2010

Tisdagsmarknaden - Bazaren

Jag kom just hem från Bazaren. Det är så sjukt billigt där. Under veckan så är det en vanlig liten Bazar, men på tisdagar så kommer alla bönder in utifrån och säljer det de odlat och då har de en stor marken utanför bazarbyggnaden. Det är massor av folk där på tisdagarna, alla lokalisar går dit och handlar säckvis med grönt och försäljarna gapar och skriker från alla hörn. Det finns allt där uppe - grönsaker, frukt, nötter, kryddor, ost, köksprylar....

Jag tror jag spenderade ca 90kr där och då fick jag, 1kg röd paprika, 1kg gröna stora vindruvor, ½kg morötter, 1,5liter jordgubbar, 3 stora purjolökar, ett par hg svarta oliver, ½kg chilinötter, en påse rödlök och en stekspade och 6st små knivar för att skära grönsaker och frukt. Jag säger det igen, så sjukt BILLIGT!!!

Nu är jag helt genomsvettig och faller snart ihop. POOOOOOLEN!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar