måndag 6 september 2010

Upp-och-ner vända världen

Ja Alanya kan knappast vara på riktigt, det måste vara en fantasi... eller drömmer jag? Här är inget som i vanliga världen, här kan precis vad som helst hända under dygnets alla timmar.

När jag och Mehmet kom hem igår efter att ha varit ute och käkat så lyckades ju jag då bryta av nyckeln i låset på hotelldörren. Toppen... great... att svetten började sipra i pannan och att jag såg halva reskassan flyga iväg, det behöver jag nog inte tala om. Först tänkte jag "Hur ska vi komma in nu fan?". Såg framför mig hur vi skulle behöva sova på varsin solstol de kommande nätterna. Sen tänkte jag "Jävlar i satan, vad kommer det här att kosta?". Med min vanliga otur så får de väll byta ut hela låsanordningen på samtliga hotelldörrar nu när ett lås är förstört. Men så har man ju en händig karl. Han fick nån ståltråd och en skruvmejsel, och inom loppet av 30min så hade han skruvat bort hela låsinsatsen på dörren så att vi kunde komma in, fått ordning på grejerna och satt tillbaka allt på sin plats igen. Stackarn, svetten den fullkomligt dröp. Hotellmanagern var ju måttligt road och stod och såg på och när jag gick fram till honom och sa "Im REALLY SORRY for this", ja då muttrade och gruffade han bara åt mig. Jag ville typ sjunka genom jorden. Idag ska vi få en ny nyckel och sen hoppas jag att allt är överstökat.

Vi var helt slut både han och jag igår vid 7 på kvällen, så vi gick och la oss o sov "en stund"... dvs. vi vaknade kl halv 2 inatt. Då satte vi oss på balkongen, pratade skit, skvallrade lite och spelade Yatzy. JAG VANN! Hahaa.. Sen somnade vi vid halv 6 imorses, och jag vaknade nu vid 9 tiden. Alldeles lagom med 10tim sömn.

Idag börjar verkligheten i denna overklighet. Dags att öppna skolböckerna för första gången sen kursen började i måndags.

Och nu är det dags för en dusch!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar