onsdag 8 september 2010

En spontan partykväll...

I måndags så hände inte så mycket på dagen. Vi var bara här hemma, handlade på marketen här nedanför och småpysslade lite. Jag och Mehmet bestämde att vi skulle gå till hans gamla jobb på kvällen för att prata med hans förra kollegor och kolla läget. Men så blev vi lite oense på kvällen, så vi drog ut på varsitt håll.

Jag gick till en restaurang nere vid stranden och tog en öl och pratade med de som jobbar där. Sen kom Mehmet dit och tog en öl med mig iaf. Sen gick vi i alla fall dit vi tänkt att gå från början. Där satt älskade Anna och hennes bror med flickvän och de hade partyplaner. Jag och Mehmet hade egentligen tänkt oss en lugn kväll, men när Anna bad så snällt att vi skulle hänga med ut så kunde jag inte säga nej, och Mehmet tvekade inte heller. Vi drog i oss en rejäl groggiluring där vi satt och sen tog jag, Mehmet och Anna en taxi till QueensGarden (ett av våra favorithak). Där var det rejält party och vi var rejält dragna alla tre. Mehmet dansade som en kung och jag o Anna satt mest o fyllepratade. Vi hade riktigt kul och vissa av oss blev tokfulla. Vi damp in på hotellet vid 2-3 tiden på natten och somnade på några sekunder typ.

Jag vaknade som vanligt tidigt sen på tisdagen och mådde prima.... NOT! Men jag lät Mehmet sova en stund extra och satte mig istället och kikade på kursuppläggen på datorn. Planen var att jag skulle plugga igår, men när Mehmet vaknat så blev det att vi dukade fram frukost istället... som vi inte han äta, för sen kom jag ju på att vi lovat att komma och hämta min sista packning hemma hos Anna en viss tid, så det var bara att klä på sig och gå iväg. Anna mådde inte direkt prima, snarare rätt så skitkasst och var fortfarande rätt sne i galoscherna, så hon följde med oss tillbaka hem till oss och åt frukost.

Sen var det dags för poolhäng. Vi alla var ju redigt bakis så det var perfekt sysselsättning. Poolen här nere är skapligt stor och rätt så fräsch, men inte själva området runt omkring poolen tyvärr, och inte dynorna på solsängarna heller. Men jag ska inte klaga, jag trivs med hotellet i övrigt. Det är ett typiskt turkhotell, bor inga turister här, utan här bor turkarna själv.

Efter poolhänget i några timmar så gick vi upp i lägenheten igen och somnade några timmar allihop. Sen på kvällen gick Anna hem till sig och jag och Mehmet gjorde inte så mycket mer än att handla, laga mat och äta. Jag somnade med kläderna på sen på kvällen och Mehmet var nog måttligt road. Men han kom också och la sig till slut. Konstigt att jag sov så gott som jag gjorde inatt med tanke på att det (fast jag inte märkte något) var strömavbrott i hela Alanya hela natten, så att ACn hade stängts av. Jag vaknade tidigt imorses och upptäckte att inget fungerade här hemma och att det var satans så varmt i lägenheten. Stömmen kom dock tillbaka efter en timma eller så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar