fredag 17 september 2010

Suprise =)))

Igår hade jag världens mest nedstämda dag. Jag kunde inte ta mig för någonting. Men det kompenseras genom den här underbara dagen som varit idag.

Jag gick till stranden vid 11 när Mehmet gått till jobbet. När jag kom dit så ringde jag Mehmet för att göra honom lite glad och tala om hur mycket jag saknade honom. Då var han hemma tillbaka i lägenheten igen. Jag frågade var han gjorde där när han borde jobba. Men då Vikingen ska stänga om en vecka eller två så tyckte inte Mehmet att det var någon ide att jobba kvar där, utan hade istället fått erbjudande om ett nytt jobb på en mindre restaurang längre bort, som tydligen också har öppet året runt. Så idag hade han sagt upp sig på Vikingen och pratat med bossen på det nya stället. Bossen hade frågat om han kunde komma idag direkt och jobba, men Mehmet sa att det kunde han inte. I själva verket så var det ju att han ville passa på att spendera tid med mig. Den lilla sötnosen, han gjorde mig så otroligt glad.

Så han kom till mig på stranden och där var vi i ett par timmar. Låg o solade, pratade och bara njöt. Sen när vi kom hem så lagade vi mat. Vi åt lite av currygrytan jag gjorde igår, samt att Mehmet gjorde en supergod omelett med osten som vi fått från hans mamma.

När vi käkat så blev vi lite galna och började blanda groggar hej vilt. Jag gjorde en jättegod med mjölk, Malibou, Dooleys och färsk banan. Det var inte alla som uppskattade den. Så jag gjorde en ny med Bacardi Melon och sprite. Den tyckte han var ännu värre. Så Mehmet gav sig på och blandade en egen... dvs. Dooleys, sprite och Malibu. Ja, behöver jag säga att den var odrickbar.

Vi blev nog lite dragna båda två, då vi somnade på sängen sen. Mehmet ligger fortfarande och sover. Jag har fixat till mig lite efter en lång, sval dusch och ska väcka honom snart. Jag tänkte vi ska käka lite chips och OLWs Fresh Island dipp =)

Ikväll vet jag inte vad vi hittar på. Vi går nog och sätter oss på nån restaurang och dricker eller äter, skulle jag tro. Det gäller att passa på när han väl har tid över för mig. Hans arbetstider sen kommer att vara lite knasiga och inte direkt matcha med mina tider. Han kommer jobba från 8-11, sen ledig till 16 och sen jobba fram till 00 på natten ungefär.

Ha en skön kväll alla, det ska vi ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar