tisdag 28 september 2010

Tisdagsmarknaden igen, så mysigt!

Kom just hem från tisdagsmarknaden. Den här gången var det lite lättare att fokusera på vad man verkligen behövde köpa och lite enklare att jämföra priserna och kvaliten bland alla tvåhundrafyrtioelva alla försäljare. Jag köpte 1kg chilinötter, ett par hg svarta oliver, 1kg gurka, 1kg tomater, isbergssallad, ½kg gul lök och en stor klase bananer och ½kg sultanrussin. Jag tror det gick på 100kr. Sen hittade jag en stor flaska med den finaste olivoljan Kristal för 45kr.

Var som vanligt helt genomsvettig när jag kom hem, så har svalkat mig lite nu. Ska duka fram en skön turkisk frukost och sen gå ner till poolen. Jag undrar bara när jag ska lyckas ta mig till stranden... men det är ju så sjukt varmt.

1 kommentar:

  1. Att gå på marknad är ju skit kul tycker jag ,fast kanske inte i sådan värme som ni har nu. Ha det bra !

    SvaraRadera