onsdag 8 september 2010

Ett dygn med 48tim, tack!

Tiden går alldeles för fort... Eller, det gör den egentligen inte, det är mest det att jag har så jäkla mycket att göra så att jag inte hinner med. De borde verkligen införa minst en 48tim dag per vecka här nere. Är det något som pappa Atatürk kan hjälpa mig att genomföra tro(?).

Som sagt så ligger jag redan efter med skolan, trots att den knappt har hunnit börja ännu. Och för er som tror att jag sitter här och är skitbrun som vanligt nu, ni har HELT fel. Jag har inte vistats utanför lägenheten knappt och inte gått länge än några hundra meter från hotellet. Jag har haft fullt upp sen jag kom hit. Packa upp, umgås med min sambo, umgås med Anna, handla hem mat och grejer så att man kan överleva de närmsta dagarna osv.

Det som borde göras är följande; Vaxa armarna (som just nu är en katastrof), gå till Migros och handla lite köksutrustning (om vi inte lyckas tjata oss till det hos hotellmanagern, vilket inte känns troligt efter nyckel-incidenten), gå till Turkcell och köpa turkiskt SIM-kort och låsa upp mobilen så att jag kan ringa med det turkiska numret, samt sola så att jag får lite färg (ligger fett i lä i jämförelse med Anna, Mehmet och övriga). Sen har jag en himla massa sms och mail jag borde skriva till folk där hemma, men jag hoppas ni läser min blogg så att jag håller er uppdaterade på så sätt istället.

Så planen för imorgon blir att gå hem till Anna och hämta det sista av min packning, sen lägga mig vid poolen och plugga och se om jag kan få lite färg samtidigt, försöka ta mig till Turkcell och sen hälsa på på Mehmets jobb på kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar