torsdag 2 september 2010

Sssscccchhhh!!! Stör mig inte...

... jag är nämligen i full gång med att packa. Snacka om att mina packningskunskaper sätts på prov. I vanliga fall har jag med mig tre gånger så mycket mot vad jag behöver, just för att vara säker på att jag verkligen får med mig allt jag vill ha, och för att ha möjlighet att välja de kläder och saker som jag känner för just den dagen. Men några sådana fasoner blir det inte tal om den här gången. Man måste ju inte ha med sig hela sin garderob.

När jag berättade för Mehmet att jag nog kommer ha med mig typ 20 par skor, ja då blev han helt mållös. Jag har 2 par, sa han och skrattade. Men det där är ju ett typiskt tjej fenomen, så jag kräver inte att han ska förstå :)

Förutom kläder, skor, smink och hygienartiklar så har jag även tagit med mig en kortlek och ett Yatzy. Det tror jag faktiskt att vi kommer att få användning av på höstkvällarna. Sen tar jag med mig lite chipsdipper, dom går åt som smör i solsken, jag lovar. Lite handdukar åker med, men jag tar de fulaste, så att man kan kasta dem sen och slipper ha med dem på hemvägen. Sen ska ju dator, skolböcker och skolmaterial med ner också. Jobbigt att kånka på, men vad har jag för val. Det är ju liksom lite granna därför jag åker ner :D

Sen åker det med lite träningskläder också... men jag lovar inget. Jag hoppas kunna ta lite tidiga strandpromenader några dagar i veckan. Man mår bättre när man kommer upp i tid och får lite frisk luft. Det är helt underbart att promenera på gångbanan som går längs med Kleopatrastranden, man blir nästan beroende. Palmer som vajar och ett härligt, böljande hav framför sig.... wonderful!

2 kommentarer:

  1. Jag hoppas att du kommer att få det bra och trevligt på alla sätt ,Mormor och Morfar hälsar det samma. Sen får väl jag läsa här på bloggen (som jag verkligen hoppas att du kommer att använda flitigt) om hur ni har det . Är det i januari som det är planerat att du ska komma hem? Hur som helst så ha det nu bra.

    SvaraRadera
  2. I have the time of my life... jag hoppas ocksså att detta kommer bli det bästa jag gjort i mitt liv. Det är bara att följa min blogg, jag ska uppdatera den ofta, jag lovar. Jag kommer hem i januari enligt planerna. Jag lovar att ta hand om mig, om inte annat så brukar Mehmet sköta om mig ganska bra.

    Du får också ha det så bra ;)

    SvaraRadera