fredag 1 oktober 2010

Lingonsylt is da shit!!!

Idag ville jag överraska Mehmet lite för att han jobbar så hårt. Så jag gick och köpte två par jättesnygga boxers till honom och slog in och la på hans huvudkudde med en lapp med en kärleksförklaring på. Det var väldigt uppskattat. Sen lagade jag en äkta klassisk svensk husmanskost till honom. Synd bara att han kom hem 1,5tim för sent och att han redan hade ätit :D Men han tvingade i sig lite i alla fall. Jag hade stått i över en timma o lagat mat, egengjort potatismos med en rejäl smörklick, egengjorda morotsbiffar, pepparsås, smörstekt lök och lingonsylt som jag tagit med hemifrån. Mehmet har gått och ryckt i den där korven med sylt sen vi kom hit, så jag tyckte det var dags att han skulle få smaka på den nu. He LOVED it!!! Så det blir nog fler gånger. Och moset var sagolikt, det tyckte även han.


Ikväll ska jag gå till Best. Jag tänkte gå om en timma eller två. De hade tydligen haft fullt med folk igår och fått in nästan dubbla intäkter mot en vanlig dag, om jag förstod Mehmet rätt. Så det blir kanske lite mycket folk idag, ska bli kul att se. De är ju inte direkt bortskämda med gäster på det där stället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar