torsdag 7 oktober 2010

Några snabba om mig o Mehmet

Vad heter ni? Marie och Mehmet
Hur träffades ni första gången? På Best restaurang där Mehmet jobbar. Han la in en stöt på mig och där efter gick vi på en beach-dejt ;)
Hur länge har ni varit tillsammans? 4 månader
Är ni förlovade? Ja, sedan 19 juni 2010
Bor ni ihop? Ja just nu, annars är jag skriven i Sverige och han i Turkiet.
Har ni barn? Nej, tack o lov inte än.
Har båda körkort? Nej, ingen av oss har bilkörkort men jag har för tung MC
Isåfall, vem kör bäst? Jag gissar att jag kör MC bäst, men han kör förmodligen bil bäst eftersom jag är helt värdelös på att växla och styra samtidigt.
Kommer du ihåg er första kyss? Nja, kanske inte exakt den helt första, men jag kommer ju ihåg vart vi befann oss första gången vi kysstes och omständigheterna runt omkring.
Vem sa "Jag älskar dig" först? Det gjorde han, och aningen väl snabbt tyckte jag då.
Vem är äldst? Jag, och väldigt mycket äldre.
Vem fyller år först på året? Det gör jag.
Vem är längst? Han är ca 5cm längre.
Vem sjunger bäst? De flesta låtar vill jag nog säga att jag sjunger bäst, men när det kommer till kurdisk musik så slår han mig överlägset. Det ska ju vara lite gnälligt och lidelsefullt.
Håller ni handen på stan? Ja, han tar alltid min hand.
Kände ni varandra innan ni blev tillsammans? Nej, inte så värst bra.
Vad har ni gemensamt? Vi har samma värderingar i livet, uppskattar ärlighet och människor som är genuint goda i själ och hjärta.
Blev du kär i första ögonkastet? Nej det blev jag inte, men några få ögonkast senare så föll jag dit.
Har ni någon speciell låt? Nja, inte som vi har gemensamt, men jag har två låtar som jag förknippar med honom och jag är nästan säker på att han har en låt som han förknippar med mig.
Har ni stora framtidsplaner? Ja det har vi.
Har ni gråtit i varandras armar? Ja, fast inte samtidigt.
Har ni varit utomlands tillsammans? Nej.
Vilket är ert bästa minne? Dagen då Mehmet friade till mig.
Vad gör ni en vanlig vardagskväll? Sitter hemma på balkongen, dricker något med eller utan alkohol, pratar och skojar och äter förmodligen nötter och frön.
Ger ni alltid varandra en puss när ni ses? Ja det vill jag nog säga.
Bodde ni långt ifrån varandra första gången ni träffades? Nej, vi bodde tillfälligt i samma kvarter här i Alanya.
Bråkar ni ofta? Vi bråkar som de flesta par, men småtjaffsar väldigt mycket.
Ringer eller SMS:ar ni mest? Inget av det just nu. Men när jag är i Sverige och han här så ringer vi hela tiden.
Vilken är hans/hennes finaste kroppsdel? Oj vad svårt, jag gillar ju så mycket med honom, magen, händerna, rumpan, armarna, nacken, håret, käkbenen, ryggen, läpparna.....
Brukar någon av er prata i sömnen? Ja, både han o jag. Han pratar både turkiska, kurdiska och engelska... jag pratar nog mest svenska. Senast i natt låg jag och yrade och när Mehmet kom in i sovrummet och la sig så trodde jag att han var en katt och det sa jag också.
Älskar du honom/henne? Dum fråga, jag älskar honom över allt annat. We are magic!!!

1 kommentar:

  1. Väldigt roligt att läsa!:) Mer sånt och bilder då såklart när tekniken tillåter ;D kram

    SvaraRadera