fredag 29 oktober 2010

Ivrig?

För er ivriga läsare som inte riktigt kan få ro i själen när jag inte skriver, så kommer här en stillande uppdatring.

Jag är fortfarande jättesjuk. Snoret har slutat rinna och halsen slutat värka samt att febern har gett med sig. Nu har bacillerna, helt oväntat o otippat *ironi*, letat sig ner i luftrören. Jag har så mycket slem o rossel i bröstet så jag kväver nästan mig själv på natten. Mehmet har varit och köpt hostmedicin med slemlösande som jag tar två gånger om dagen, men det hjälper liksom mest bara mot hostan. Jag är trött nått helt enormt o är helt slut efter en hel vaken dag, med matlagning, datorknappning och umgås med Mehmet utan att göra nått. Man ber ju snart till högre makter att det ska gå över.

Råkade nämna för Mehmet förut att jag kanske kommer till Best en stund ikväll. Det ångar jag djupt nu när jag känner hur trött jag är. Men det kanske är lite frisk luft jag behöver för att piggna till. Mehmet börjar tycka vardagen är rätt så tråkig med mig sjuk, gnällandes och stönandes. För att inte tala om hur sjukt trött jag själv är på det!!!

Dagens höjdpunkt, en suuupergod bulgursallad och även Mehmet totalälskade den. Jag kokade bulguren igår så att den skulle ha blivit kall och smakrik till idag. Jag kokade den med chilipasta, curry, purjolök, gul lök och hackad röd paprika och jag stekte alltihop i en jäkla massa olja först innan jag hällde på vattnet. Ja, så som man gör när man gör pilaffris. Den kalla bulguren blandade jag sen idag med mer purjo, majskorn, stora bitar av isbersallad, gurka och tomat och finhackad morot. Hällde upp salladen på ett stort uppläggningsfat och till denna så serverade jag en oljedressing, en yoghurt dressing och citronkryftor som man pressade över salladen. Smaskens! Vi åt tre tallrikar var =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar