tisdag 5 oktober 2010

Broccoli, brysselkål - Ingen är lyckligare än jag!

Ja då har man varit på tisdagsmarknaden igen då. Fy sjutton vad tiden går. Till min riktigt stora glädje så hittade jag broccoli och brysselkål :))) Jag trodde jag hade kommit till himmelriket när jag såg de gröna fräsha runda bollarna ligga där och vänta på mig.

Idag handlade jag mer än vanligt. Jag visste ju att det skulle bli en del, med tanke på inköpslistan jag hade skrivit innan. Så planerare som man är, och lokalis som man blivit, så hade jag tagit med mig en ryggsäck för att orka bära allt :) Jag handlade för 180kr och fick då...

1kg tomater
1kg gul lök
1kg purjolök
1kg röda äpplen
1kg morötter
1kg potatis
1,5kg bananer
½kg röd paprika
½kg brysselkål
½kg broccoli
½kg chilinötter
½kg solrosfrön
100gram gul curry
100gram röd curry

Ja, som sagt, lyckas ni handla allt detta billigare hemma, och dessutom lika färskt och fräsht så lovar jag att bjuda er på en resa till Turkiet en vecka.

Nästa gång blir det att handla stora saftiga persikor och härligt söta vindruvor. Jag fick prioritera bort det idag, då jag inte kunde bära mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar