onsdag 13 oktober 2010

Lyckat och trevligt!

Igår bjöd jag Anna på middag här hemma. Jag hade dukat ute på balkonen och gjort det så fint till henne, mig och Mehmet. Den stora lådan till spisen vändes upp-o-ner och fick fungera som ett buffébord då en stor duk lades över. Menyn såg ut såhär:

*Avocado-toast

*Vitlöksdoftande potatisgratäng, olivsallad, pepparsås, brysselkål, blomkål, broccoli, lingonsylt

*Valfri pinnglass

Vi åt som hästar och blev sjukt mätta. Gratängen blev riktigt bra. Men ni skulle sett mitt bekymmer med att hitta ett lämpligt ställe för ugnen och där det DESSUTOM fanns en kontakt så att man kunde få ström till den. Ja, för er som varit i turkiet några gånger så har ni kanske märkt att kontakterna sitter inte utmed golvet som där hemma. Nej, de sitter 1,5meter upp på väggen. Det slutade med att jag fick ta soffbordet och balansera en balkongstol ovanpå för att sen ställa ugnen där. Men det funkade ju tydligen fint.

Sen spelade vi kort och hade riktigt trevligt.

På kvällen gick jag och Anna ut på en liten promenad och satte oss och drack vin och öl på två olika ställen. Vi gick också förbi ett litet ställe där det alltid sitter massa kvinnor som gör egna smycken och säljer. Jag hittade ett riktigt läckert leopardhalsband för ringa 50kr =)

Lyckad och ganska så spontan dag =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar