fredag 8 juli 2011

Willys kassörska = STÖÖÖÖRD!!!!

Jag var o handlade mat på Willys idag efter jobbet. Jag har handlat på Willys flera gånger i veckan de senaste 9 åren, så jag är ju inte direkt ny där. Och kassörskan jag kom till har jag handlat hos flera gånger. Så hade jag min genomskinliga stora handväska, ganska mycket saker i. Så när jag ska betala så sätter jag upp min handväska på hyllan framför kassan o ska ta upp plånboken. Jag hade handlat mat för säkert 200-300kr inför helgen. Då säger stördot i kassan, som för övrigt har en väldigt kaxig attityd för det mesta, "Den där är inte härifrån eller...?". Jag undrade vilken hon menade o hon sa att hon menade den saken i botten på väskan. Jag rotade lite o fick fram en tub med hamburgerdressing som jag haft med mig till min lunchlåda på jobbet. Ja, det där är min lunch, sa jag. "LUNCH????", säger hon o tittar på mig som om jag sagt att jag ätit en krukväxt eller något. Ja den är både öppnad o halvfull, sa jag. Så tog jag av korken o visade att den var öppnad o kletig i toppen. Så säger hon "Har du kvitto på den där?". Nej, det är klart att jag inte har, sa jag, då jag köpte den här igår och hade med den till lunchen idag så klart att jag inte tänkte på att ta med något kvitto. Här, sa jag, du får gärna titta på den så du ser att den är halvfull. "Nej, det behövs inte, men tänk på det till nästa gång", sa hon. Sen säger hon "Jag tänkte liksom LUNCH, man kan väll inte bara äta en sån till lunch". Jag tittade tillbaka på henne som om hon var dum i huvet, så sa jag "Nej, jag åt ju den tillsammans med hamburgare fattar du väll!".

Serriöst... hur kan någon tro att man snor en tub dressing för 18kr och lägger den helt synligt i en genomskinlig väska så att alla kan se, när man för övrigt har handlat varor för flera hundra???

SKANDAL!!!

1 kommentar:

  1. Heeelt otroligt! Varför jobbar såna fortfarande kvar på sina serviceyrken när de uppenbarligen inte är gjorda för det?!

    Jag lyckades dock häromdagen gå ut från Willys med två kilo socker och en påse bananer helt synliga i korgen under barnvagnen... (utan att betala då alltså). Det såg iofs inte jag heller förrän jag kom hem... Tur ändå att ingen såg det så de inte trodde jag gjorde det medvetet!

    SvaraRadera