tisdag 5 juli 2011

Svar till Anonym och Josefine...

Josefine sa...
Vad tråkigt att det inte blev riktigt som du hade tänkt dig och att folk var otrevliga. Att skvallra och hålla koll på folk verkar vara en sport i Turkiet (inte bara Alanya). En granne i Istanbul kom och frågade mig en gång var jag hade mitt barn nånstans. Hon frågade på turkiska så jag trodde jag hade förstått fel först. Men det visade sig att nån hade sag till nån som sagt till nån att jag varit gift förut och hade barn :P. Jag bara VA??Och det är bara EN av alla gånger nån "hört nåt" eller "sett nåt" under min tid i Istanbul...Men tänker du åka tillbaka i höst ändå? Eller kommer han hit istället?

Svar: Ja människor har verkligen betett sig riktigt illa mot mig den här resan. Dock så har jag öppnat ögonen allt mer de senaste resorna för just denna typ av beteende och det var det som fick mig att reagra ännu starkare den här gången. Men det är ju faktiskt inte bara turkar o kurder som beter sig som idioter mot andra människor, jag har råkat ut för en del turister också som varit riktigt elaka. Förstår inte vad deras problem är alltså...? Jag kommer dock att fortsätta med mina planer i höst som jag tänkt, 3mån Alanya. När det gäller Mehmets UT så pratade jag med vår handläggare idag och hon kunde inte lova något besked nu under semestertider men trodde att vi skulle komma att få svar i slutet av augusti. KRAM /Marie


Anonym sa...
Det där känner jag igen, allt är inte guld som glimmar med tiden blir det mer uppenbart, men som sagt det är nog miljön, riktiga Turkiet är annorlunda.PS. Du har glömt att berätta att du är "kändis" i Alanya, det var jag och min väninna som "stalkade" dig och sprang fram och sa "vi läser din blogg", det var väl inte illa eller? Ha det så bra!

Svar: Hej söta ni =))) Jag har ju helt glömt bort att berätta om er, bra att ni påminde mig för ni gjorde mig så otroligt glad o stolt. Ha det så bra båda två och hoppas vi springer på varandra igen senare i år.


The Story!!!
Det var så att jag satt med Mehmet på Sunon restaurang och skulle käka. Då kom det fram två kvinnor o frågade "Är det du som är Självdisciplin i Alanya?". Jag sken upp som en sol och insåg att det jag hade framför mig var två livs levande, och för mig förut okända, läsare av min blogg. Det var verkligen jättekul att få träffa er. Att ni kände igen mig sådär bara, hihi, mycket roligt! =)

4 kommentarer:

  1. ;-) Det var kul att se dig live, och att du tyckte det var roligt att bli igenkänd, faktiskt hade vi span på en annan bloggare också, men där höll vi oss mer lugna. Christina

    SvaraRadera
  2. Tack för svar! :))
    Hehe, så du är en kändis! Får se om jag springer på dig i Alanya när vi åker dit i september, så jag kan få en autograf :P. Eller varför inte i fina Skövde?

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag blir glad av att läsa din blogg!

    Men det kan väl ändå inte vara så illa att folk säger öppet om vad de tycker o tänker ang. vikt, utseende mm? Du menar att vilt främmande människor kommenterar? Men du verkar ju kunna säga ifrån när det krävs! Förhoppningsvis på turkiska åt turkarna!

    Om någon hade kommenterat mig angående utseende etc så hade jag svarat därefter!

    Bli inte negativ över det som har hänt nu! Du är starkare än så! Alanya består inte bara av "fula" människor!

    Kram till dig!

    SvaraRadera
  4. Det där hör nog till turistorterna i Turkiet. Mött så många svenska som bara är så avundsjuka och inte har något annat för sig än att diskutera andra. De vill bara ha vad du har, en man som älskar dej <3

    SvaraRadera